Wie ben je?
Bernard Krikke, eigenaar van Dutch Angle TV

Wat doe je?
Als zelfstandig producent richt Dutch Angle zich op inhoudelijke, entertainende programma’s. Dutch Angle produceert voor verschillende publieke en commerciële omroepen. (NOS, WNL, BNN/VARA, Omroep Max, RLT en FOX Sports).

Met name voor FOX Sports maakte het team een aantal fraaie documentaires, variërend van het portret van Jules Deelder tot het ontstaan van het betaald voetbal.Maar ook de rol van de fans bij de promotie van De Graafschap en persoonlijke portretten zoals over Henk de Jong en Danny Blind. Ook romantische sport-verhalen zoals over Het Wonder van Hamburg. Of juist een zakelijker verhaal, zoals De herrijzenis van Fortuna Sittard.

Eigenaar Bernard Krikke is een hands-on producent die de regisseur bijstaat met zowel research, productionele, filmische als inhoudelijke kennis. Recentelijk produceerde en regisseerde Bernard onder meer ‘De Reis van de D-Day Vlag’ en ‘De aankomst van de D- Day Vlag’.

Hij maakte jarenlang programma’s voor Zembla (Vara/ NPS) en Reporter (KRO) en werkte daarvoor onder meer voor Radio (Spijkers met Koppen, VARA Radio 1) en print (Het Parool, Vrij Nederland). In 2008 stapte hij over naar 2waytraffic/ Sony Pictures Entertainment (SPE) als creative-director waar hij  TV-formats bedacht en internationale documentaires produceerde zoals How to win the World Cup en De Koningin en ik/ De Prins en ik (Omroep MAX). Deze formats en documentaires bedacht en produceerde hij voor Sony Pictures Entertainment. Ook bedacht Krikke ‘De Magie van Mandela’, waarvoor hij tevens mede-eindredacteur was.

Daarnaast produceerde en bedacht hij ‘De magie van het dagboek van Anne Frank’ voor de VARA, NPO1. Krikke is met ‘De aankomst van de D-Day vlag’ genomineerd voor de Emmy Awards in de categorie ‘Current Affairs’. Het team bestaat uit Marja van der Kooi, Eric van Dooren, Kai Dieho en Milko Snijders. 

Waarom De Loods?
Dutch Angle heeft gekozen voor De Loods. Bernard raakte in gesprek met De Loods-eigenaar Roger Pels. Het klikte meteen tussen beiden, Pels en Krikke hebben gemeen dat ze allebei ‘out of the box’ zijn, buiten normale kaders werken en denken, en die mogelijkheid krijgt Krikke in de Plaspoelpolder volop. In De Loods heeft Krikke een ruimte die hij gebruikt als televisiestudio en daarnaast heeft hij in het ecosysteem de beschikking over een ‘edit ruimte’ voor het monteren van zijn documentaires. Het werken en delen van kennis en contacten met Mede Loodsen is daarbij een belangrijk pluspunt van de vestiging in De Loods. 

Meer over Dutch Angle TV